27.09.2012

we're older now, the light is dim

Jeg skal ha et sånt "bli kjent med meg"-innlegg, som jeg vanligvis ikke liker fordi jeg ikke finner de interessante, og jeg tror ikke jeg har hatt et eneste slikt et på denne bloggen noen sinne. Men hei, jeg er jo en person, og jeg vil gjerne at dere skal bli litt kjent med meg siden dere først tar dere tid til å lese denne bloggen ok.


Jeg fant disse spørsmålene på denne bloggen, og tenkte de var fine og søte og de ville jeg også svare på.

Om jeg ikke hadde bodd i Stokke, hadde jeg bodd: i søreuropa, helst Spania. Et sted ved havet.

Min drømmeferie hadde vært: Roadtrip gjennom Europa eller USA. Med fin musikk, fine mennesker og fine solnedganger. Men ikke for mange mennesker though. Maks to. Kun to.

Mine current obsessions er: å tumble meg øm på tumblr (ikke at det er så current, det er ganske permanent), kakao, å ommøbellere rommet (gjør det hvertfall én gang i uken) og snakke i telefonen med mennesker jeg savner (som ikke lønner seg siden jeg har begynt å betale mine egne mobilregninger).

Jeg føler meg som meg selv for ti år siden når jeg: Er på båttur. Det er noe jeg dessverre ikke gjør så mye mer om sommeren, det er trist. Og når jeg snakker med barndomsvenner på bussen.

Om jeg måtte være ute hele dagen ville jeg: dratt til Hvaler og svømt i havet og padla til naboøyene og brukt gamle surfebrett som flytemadrass og ligget på brygga og lest bøker og lett etter minifrosker i gresset og ha kongen på haugen (her: surfebrettet) med fine mennesker på vannet og grillet med alle vennene og naboene mine. Men det går jo ikke om høsten.

Min favorittkvalitet i en mann: han må være åpen og interessert og nysgjerrig.

Min favorittkvalitet i en kvinne: hun må være åpen og interessert og nysgjerrig, akkurat det samme i grunn. Det er favorittkvalitetene mine i mennesker.

Jeg er redd for: mørket og salad fingers og han ekle, tynne warlocken i Game of Thrones.

Vennene mine og jeg liker å: planlegge ting vi aldri får gjort, dra på festivaler, dele musikk, sitte oppe hele natten til solen kommer, se på filmer og gå turer.

Om jeg kunne gå tilbake i tid ville jeg reist til: Woodstock 1969. Uten tvil.

Som tenåring var jeg interessert i: å definere meg selv. å sette ord på hvem jeg er. Jeg er vel praktisk talt fortsatt tenåring, og jeg vil vel påstå det fortsatt er like viktig. Vil det noen sinne ikke bli viktig?

Jeg pleier å bruke for mange penger på: alt jeg ikke trenger. likevel er jeg flink til å spare. jeg sparer til ting jeg ikke trenger slik at jeg ikke får vært med på andre ting som det er lurere å spare til. Min nykjøpte iPhone er et godt eksempel.


Jeg har fått så mange nye lesere i det siste, og jeg vil gjerne bli kjent med dere også.
Så vil du svare på et av disse spørsmålene?

10 kommentarer:

  1. jeg synes heller ikke slike innlegg nødvendigvis er så spennende, men finner man de på de rette bloggene så blir det plutselig interessant.

    SvarSlett
  2. Hvis jeg ikke hadde bodd i Løten, hadde jeg bodd: i Trondheim kanskje, for å studere. Det gledergledergleder jeg meg til. Hvis ikke, London. Elsker London.

    SvarSlett
  3. Gøy å lese svarene dine. Man blir liksom litt kjent med bloggeren, så slike lister er jo kjekt en gang innimellom :) Jeg har også obsession for kakao for tiden! Har sikkert noe med at det blir kaldere ute og rundt omkring. Nomnom.

    SvarSlett
  4. såå flott blogg du hadde! kjempesøtt innlegg, er så morsomt å bli litt ekstra godt kjent med personen bak skjermen :-)

    SvarSlett
  5. "Jeg føler meg som meg selv for ti år siden når jeg"
    Jeg likte det spørsmålet så jeg vil svare på det :P
    Når pappa griller ute, uansett vær. Når jeg våkner av gressklipperen på morgenen og når jeg ser tv serier eller filmer som jeg ikker har sett på år og dag.

    SvarSlett
  6. Gøy å lese, følte jeg ble mye bedre kjent med deg nå! ♥♥

    SvarSlett
  7. Gøy å bli litt betre kjend med deg på ein måte! Sånne spørsmålslister er veldig bra.

    SvarSlett
  8. jeg er også redd for han ekle, tynne warlocken i game of thrones!! wææ. og så er jeg redd for pinlige stillheter og å ikke være god nok.

    SvarSlett