06.06.2012

ti sanger

Jeg har prøvd så godt jeg kan å velge ut 10 sanger som jeg vil dele med dere, og dette er 10 sanger som betydde mye for meg fra aller første lytt, og fortsatt betyr like mye. Å bare velge ut 10 stykker var så godt som umulig, men jeg tror jeg har fått det riktig. Nesten, hvertfall. Her er mine ti absolutt favorittsanger gjennom tidene:

Nick Cave - O Children
Uten tvil nummer én på listen. Jeg er veldig glad i nesten alle Nick Cave sine låter, men O Children er den eneste som passer inn her. Hvorfor den er så viktig for meg er vanskelig å si, den gjør meg bare lykkelig. O children, lift up your voice, lift up your voice.




Bon Iver - Holocene
Denne er relativt ny, men jeg har elsket den av hele mitt hjerte siden jeg først hørte den. Den går mye på repeat når hele tiden. And at once I knew I was not magnificent.



Pink Floyd - Wish You Were Here
Denne har jeg elsket helt siden jeg var liten og mamma spilte den på stereoanlegget i stua på lørdagskveldene. Den har blitt regelmessig spilt gjennom hele livet mitt. Hver eneste lille detalj av denne sangen er fullkommen. Can you tell a green field from a cold steel rail?




Johnny Flynn - The Wrote and the Writ
Dette er den eneste sangen jeg egentlig har hørt noe særlig på av Johnny Flynn, men den er fantastisk. Jeg har alltid elsket hele stemningen i sangen. Your sentences rose high at night, and circled round my head.



Norah Jones - Sunrise
Jeg er veldig glad i Norah Jones, men det er ingen av hennes sanger som er finere enn denne. Det er en sang som flyr, uten tyngdekraft. Sunrise, sunrise, looks like morning in your eyes.



The Jezabels - Easy to Love
Dette er min ultimate sommersang, ingen over, ingen ved siden av. Selv om den er veldig ny, har jeg fra stund én visst at dette er en sang jeg aldri kommer til å bli lei av. Well you were the one who thought it was funny that half of the world had never seen money.


Ane Brun - Dirty Windshield
Jeg har ett ord til denne sangen: perfekt! Selv om det er en av Ane Bruns mindre kjente sanger, er det også en av hennes fineste. You see life as a chain of moments in vain.



Janis Joplin - Me and Bobby McGee
Selv om det ikke var Janis Joplin som skrev denne sangen, er det hennes versjon jeg foretrekker. Jeg blir oppriktig glad av å høre denne sangen. Feeling good was good enough for me.



Joni Mitchell - A Case of You
Det sier kanskje seg selv hvor høyt jeg elsker den når bloggtittelen min er et sitat fra sangen. Joni Mitchell er min lille smørblomst. Constant in the darkness, where's that at? If you want me I'll be in the bar.



Rocky Votolato - White Daisy Passing
Det er få sanger som er med fredfulle og drømmende enn denne. Jeg forbinder den med alt som er godt i verden. I'm going down to sleep on the bottom of the ocean.


Og det var mine 10 favorittsanger of aaaaall times. Yay.

6 kommentarer:

  1. Mange jeg ikke har hørt før, men skal høres :D

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke så mange av de.. :)

    SvarSlett
  3. Very nice pics!

    http://themadcreationist.blogspot.it/

    Kisses from Italy

    Giuseppe

    SvarSlett