29.12.2011

nyttårsforsetter og sånn

: fortvilet
♫: Such Great Heights
vær: ☂ 

Det er gjerne midt på natten jeg blogger, for det er hovedsakelig midt på natten jeg er våken om dagen. Hehe. Skrev nettopp "midt på natten om dagen". Mente for tiden.

Nå ligger jeg her og lurer på hvordan jeg skal gå frem for å oppnå noe. Men så tenker jeg at jeg heller gir opp. Dette bringer meg til nyttårsforsetter.

For det nærmer jo seg nyttår, og nå begynner alle sammen å bare "i 2012 skal jeg trene mer til bikinisesongen og sånn hehehe" og "i 2012 skal jeg gjøre det bedre på skolen og sånn hehehe". Men jeg bare "hehe nei".

Jeg har prøvd å ha et nyttårsforsett hvert jævla år så lenge jeg kan huske. Men i år skal det være stopp på den vanlige rutinen. Hælæ'kke mer (ja - jeg har vært i Fredrikstad litt for lenge, skal hjem imorgen heldigvis). I år skal nyttårsforsettet mitt være at jeg aldri skal ha et nyttårsforsett igjen så lenge jeg lever.

For ikkesant, hvert jævla år jeg har lovet meg selv at jeg skal gjøre noe bra med livet mitt, har det mislykkes. Hvert jævla år. Jeg trenger en følelse av mestring ok. Derfor er det et supert forsett for meg, fordi det er det eneste jeg faktisk klarer å holde. Og da kan jeg kanskje endelig bli stolt av meg selv igjen.

Og kanskje ved å løfte presset fra skuldrene litt, kan jeg få til de tingene jeg har lovet meg selv å få til tidligere år. Men da skal jeg være heldig. No pressure.

4 kommentarer:

  1. Man kan godt ha nyttårsforsetter, men tror ingenting på at et nytt og bedre liv starter fra og med 1.januar. Hvis man setter en annen dato, når hverdagen er i gang, så vil jeg tro at det kanskje er gjennomførbart. Det er uansett ikke lurt å legge for mye press på seg selv :)

    SvarSlett
  2. Haha :)
    Jeg har egentlig bare å vedlikeholde kondisen sånn at jeg ikke henger etter på trening, vedlikeholde/forbedre karakterene og være flink å hjelpe til hjemme sånn at jeg tjener litt ekstra (som jeg skal være flink å spare) :) Ellers så har jeg bare typiske ønsker om ting som gjør meg bedre likt, I think..

    SvarSlett
  3. Haha.. nyttårsforsetter ja.. :_

    SvarSlett