15.12.2011

hvorfor jeg hater twilight

☮ irritert
video games
vær: ☼

Jeg er like sliten som alltid. Sur på verden. Vil hjem. Hjem til helvete. Hahah, jeg er kul.
Jeg tenkte jeg skulle fortelle at jeg var på kino igår og så.... den siste Twilight filmen. Ja, jeg så den. Men hallo, er det noe man hater så til de grader, må man jo nesten bare se på det. Det er akkurat som mennesker. Man sletter ikke mennesker man hater fra facebook, for da får man ikke sett alt det dumme de gjør. Slik føler jeg det med Twilight også. Derfor så jeg den igår.Jeg synes Stephenie Meyer er en hore. Ja, jeg har lest bøkene. Historien hennes er søt, det skal hun ha, men det stopper der. Hun er en elendig forfatter som ikke engang klarer å skildre ordentlig. Hun skriver rett og slett ikke bra. Filmen har kun dårlige skuespillere med ett ansiktsutrykk hver. For eksempel da Bella og Edward dro på den jævla øya si, så stod det i bøkene at Bella ble overveldet av følelser. Overveldet av følelser. I filmen blunket hun litt. And that's it.Men alt dette er faktisk ikke grunnen til at jeg hater Twilight. Det er kjempemange filmer som er stappfulle av dårlige skuespillere og kjempemange bøker som er dårlig skrevet. Og det er greit, det får bare være. Det som jeg hater mer enn alt er hva Stephenie Meyer har gjort med vampyrer verden over.Vampyrer er skumle, stygge, mystiske skikkelser som lever i mørke, øde slott og spiser og drikker mennesker. Og ikke minst brenner de opp når de møter solen. De brenner opp. De dør. DE BEGYNNER IKKE Å GLITRE.Stephenie Meyer har lemlestet og handlet respektløst ovenfor verdens myter. AT HUN VÅGER.Og derfor hater jeg Twilight. Takk for meg.


1 kommentar: